Door op 31 januari 2016

Inspirerende avond met Diederik Samsom

Afgelopen woensdag 27 januari bracht Diederik Samsom een bezoek aan de PvdA leden in onze regio. Tijdens de voorbereidingen bleek dat het partijkantoor in Doetinchem al snel te klein zou zijn, dus werd er uitgeweken naar SCC De Lommen in Wehl. Tijdens zijn presentatie en de navolgende discussie kwamen veel zaken aan de orde: Hoe gaan we de kiezers straks benaderen? Met de nek tussen de schouders of fier en rechtop. Natuurlijk zijn er de afgelopen jaren fouten gemaakt en natuurlijk verdient het niet allemaal de schoonheidsprijs. Maar Nederland staat er nu een stuk beter voor dan in 2012 toen we aan deze klus begonnen. Er werden door de aanwezigen kritische vragen gesteld. Onder andere hoe we het in ons hoofd hebben kunnen halen om met de VVD samen te gaan werken.

Diederik Samson kon het de aanwezigen allemaal goed uitleggen. Straks is het de taak van het partijkader om het ook over te brengen naar de man in de straat. Gaat hij straks stemmen op een partij die mensen uitsluit en een partijleider die de meest onzinnige nonsens roept, maar geen oplossingen biedt? Of op een partij die niet aan de kant staat maar aanpakt, de handen vuil durft te maken en samen werkt met een ideologisch totaal andere partij? Een partij die ook zijn verantwoordelijk neemt om uit de put te komen. Nederland door de crisis heen te loodsen. Een volle zaal in Wehl werd alvast warm gemaakt voor de campagne in 2017.

Luc Verheij heeft een fotoreportage gemaakt en hieronder een videoregistratie: