Intrekken huishoudelijke hulp na Coronatijd is asociaal

Door Els Rutting-Baars op 30 april 2020

Uit betrouwbare bron vernemen wij dat inwoners van Montferland, die huishoudelijke hulp hebben van de gemeente en uit angst voor corona die nu even niet willen, de hulp na 1 maand kwijtraken! Als de mensen daarna weer hulp willen, moeten ze een nieuwe aanvraag indienen en de hele procedure doorlopen. Wat de PvdA betreft kan dit echt niet! Het is onmenselijk en asociaal!

Daarom hebben wij direct vragen gesteld aan het college en om opheldering gevraagd. Die opheldering kwam er niet, maar gelukkig kregen we warme steun van diverse kanten. Dagblad De Gelderlander dook in het dossier en kwam met twee artikelen: één artikel naar aanleiding van onze raadsvragen en een artikel naar aanleiding van de  die PvdA Tweede Kamerlid John Kerstens stelde. Schriftelijke vragen van het lid Kerstens

Wat mij betreft blijft de situatie zoals die is: mensen die een bepaalde indicatie hebben voor huishoudelijke hulp, moeten die gewoon houden! Vooral in deze moeilijke tijd, is het van belang dat iedereen de zorg krijgt die het best past. Het kan niet zo zijn dat we tijdens deze crisis onze multinationals redden en vervolgens hulpbehoevenden aan hun lot overlaten. Als fractievoorzitter van PvdA Montferland vind ik dat we oog en zorg moeten hebben voor elkaar!

Els Rutting-Baars

Woont: In Braamt (of te wel Braompt) Dit ben ik: Els Rutting-Baars, levenspartner van Fred Baars. Wij wonen in het buitengebied van Braamt waar we elke dag genieten van de mooie omgeving en het prachtige Bergherbos waar we graag wandelen met onze hond Dorus the Beagle 007. Mijn zoon heet Robbert-Jan en samen met zijn

Meer over Els Rutting-Baars

Waar ben je naar op zoek?