Montferlandse kandidaat voor waterschapsbestuur

Door André Menting op 28 november 2018

Op 24 februari ben ik door de leden van het Gewest Gelderland gekozen als kandidaat voor het algemeen bestuur van Waterschap Rijn en IJssel. De leden kozen me op een mooie derde plek, na Anna-Lena Penninx uit Silvolde en Jos Hollander uit Lochem. Op dit moment heeft de Partij van de Arbeid drie zetels in het bestuur van het waterschap. De verkiezingen voor het bestuur van het waterschap zijn op 20 maart 2019, op dezelfde dag als de verkiezingen voor Provinciale Staten.

Ons verkiezingsprogramma heeft de titel ‘een sociaal en toekomstbestendig waterschap’. Daarmee willen we bereiken dat het waterschap zorgt dat we klaar zijn voor toekomstige klimaatveranderingen waarbij perioden van hevige regenval afgewisseld worden met perioden van grote droogte. Daarnaast streven we naar een waterschap dat de lasten eerlijker verdeelt. En uiteraard moet het waterschap als organisatie een goede afspiegeling zijn van de maatschappij, met voldoende diversiteit in het personeelsbestand en met zo min mogelijk gebruik van flexwerk. Ook het verkiezingsprogramma is op 24 november vastgesteld door de leden.

Meer informatie:

Website PvdA Gelderland over Waterschap Rijn en IJssel

Website Waterschap Rijn en IJssel

Anna-Lena Penninx (midden voor) en André Menting (rechtsvoor)

André Menting

Woont in: Stokkum in een voormalig café aan de Kastanjelaan. En vroeger in Didam aan de Leliestraat met uitzicht op de voormalige boerderij met weiland en boomgaard van Fierkens, het tegenwoordige Lockhorstpark. Mijn ouders zijn geboren en getogen in Nieuw-Dijk.   Wat breng ik mee: Ik luister naar mensen en leg verbindingen. Alleen sámen

Meer over André Menting