Door op 19 oktober 2013

PvdA wethouder Wolsing opent twee skateparken

Op zaterdag19 oktober opende Ingrid Wolsing in Didam en ‘s-Heerenberg de nieuwe skateparken. Het is overbodig om je af te vragen of er wel behoefte is aan deze skateparken: direct na de oplevering afgelopen zomer werden beide skateparken volop gebruikt door skaters voorzien van skateboard, inline skates, bmx en zelfs step. Deze jongeren hebben ook zelf het initiatief genomen tot de aanleg van beide skateparken; ze hebben ingesproken in de commissievergaderingen en meegedacht over de optimale inrichting. Als kers op te taart hebben ze zelf regels opgesteld die gelden op het skatepark. Zo kan iedereen prettig en veilig skaten en blijft de overlast voor de omgeving beperkt.

De skateparks zijn niet alleen leuk voor de jongeren, maar ook belangrijk. Deze jongeren voelen zich niet altijd aangetrokken tot de bestaande sportverenigingen, maar door het skaten doen ze toch aan sport. Wij zijn blij met het resultaat en het enthousiasme waarmee dit tot stand is gekomen. Dit is een mooi voorbeeld hoe initiatieven kunnen opbloeien