Door Justin van Moll op 23 februari 2022

De reden waarom alle andere raadslocaties behalve Gouden Handen in ‘s-Heerenberg Voor burgerzaken en raadzaal de plank misslaan.

Ik zal duidelijk maken waarom ik tegen ben.
Zowel de locatie; bibliotheek en Brede school (IKC) betekent dit en dan zeg ik netjes:
Bakken vol geld voor weinig resultaat.

Een moderne raadzaal met verduurzaming van de locatie, met de huidige bouwkosten voor het aantal m2 is gewoon een bedrag van circa €1.000.000 in totaal. Dan heb ik niet eens over de jaarlijks beheerkosten om de boel functioneel te houden dit is niet in verhouding met de huidige huur prijs per jaar.

Dat vind ik wel wat meer dan wordt geschreven in de Gelderlander met het woordje;
Stevige prijskaartje” voor een raadzaal. Dat wij in Bergh toen Gouden Handen hebben gekozen was omdat het simpelweg de beste locatie is. Het heeft genoeg parkeergelegenheid om je auto te parkeren en breed genoeg stoep voor voetgangers om te lopen, verder ligt het niet in een nauwe straat waardoor er geen beperking is voor overige verkeer stroming. De andere locaties hebben deze gemak gewoon niet.

Waar ligt dan het probleem?. Deze bak ellende is al gaande vanaf 2019 vanwege bezuinigingen.
We moesten maar vertrekken uit Gouden Handen de huur opzeggen en de inwoners kunnen allemaal hun burgerzaken in Didam regelen waar overigens nu nog steeds geen directe OV voor is.

Uiteindelijk na veel druk vanuit onze inwoners dankzij hun petitie hebben zij ervoor gezorgd dat de ander partijen naar de nieuwe optie gedwongen: er moet ergens in ‘s-Heerenberg een raadzaal komen en burgerzaken leek toch opeens handig om open te houden.

Dit heeft lang genoeg geduurd. Wordt tijd dat de raad Gouden Handen kiest en dat wij ervoor zorgen dat er een dag of nacht opening is voor Burgerzaken.

Waar ik als toekomstige raadslid zou voor kiezen na de verkiezingen en PvdA Montferland lijkt me duidelijk. Justin van Moll bij Gouden Handen
Omslag Foto : Gouden Handen in ‘s-Heerenberg.