Een nieuw geluid

Door Vacature Secretaris Bestuur op 7 februari 2023

Terugblik op de bijeenkomst van 1 februari 2023.

Op woensdag 1 februari j.l. hebben we met een aantal leden van gedachten gewisseld over een nieuw geluid van de Partij van de Arbeid in Montferland. Dat hebben we gedaan onder begeleiding van een tweetal adviseurs van de SESAM academie.

Daarbij hebben we het model van de Golden Circle van Simon Sinek gevolgd.

In dat model gaat het niet om “wat je doet” en “hoe je het doet”, maar om “waarom je het doet”.

Waarom doe je wat je doet? Waarom zet je je in voor de belangen van de burger van Montferland? Waarom ben je vrijwilliger bij een politieke partij? Het waarom geeft de motivatie om in beweging te komen, om in de politiek te gaan, om bij de aanschaf te letten op de milieuconsequenties, lokaal te kopen enz.!

Op internet is een lezing te vinden, waarin Simon Sinek ingaat op het belang van het expliciet benoemen van het waarom.

In een zeer inspirerende en energie gevende bijeenkomst hebben we onder begeleiding van de SESAM adviseurs een aantal drijfveren benoemd, die de leden verbinden. En door die verbinding zijn de leden gemotiveerd om zich in te zetten voor de Partij van de Arbeid.

Waarom? Daarom is de reden!

De Partij van de Arbeid ziet de mens achter de burger. Daarbij hebben de leden van de partij oog voor de bescherming van de aarde en het milieu.

Zonder aarde en zonder veilig milieu is er voor de mens immers geen leefbare wereld!

Daarom is er een verbinding met de leden. De burger is daarom niet een getal in een groter geheel, een abstract iets, een statistisch gegeven of een nummer, maar een mens van vlees en bloed. En die mens doet er toe! Die mens heeft recht op beschutting en bescherming als die mens in de knel dreigt te komen! Die bescherming en beschutting kan de PvdA bieden, omdat zij is geworteld in het sociale domein. Daarbij is het van groot belang, dat de leden ook de nodige deskundigheid hebben binnen het sociale domein. De wethouder is van PvdA huize en heeft (o.m. door de jarenlange ervaring) deskundigheid. Daardoor geniet zij het vertrouwen van de gemeenteraad en de ambtenaren. Bij elk onderwerp probeert de wethouder of de fractie verbinding te zoeken met anderen om er voor te zorgen, dat besluiten zoveel mogelijk draagvlak krijgen.

Op woensdag 22 maart gaan we in het dorpshuis van Zeddam om 19:30 uur onder begeleiding van de SEAM adviseurs verder met het uitdiepen van de oogst van 1 februari. Wil je er bij zijn, dan ben je van harte welkom! En bij deze ook van harte uitgenodigd!!

In verband met de organisatie is het plezierig als je de secretaris laat weten dat je komt.

Een hartelijke groet van René Westenberg (secretaris)

Vacature Secretaris Bestuur

Meer over Vacature Secretaris Bestuur