D’ran voor een socialer en duurzamer Montferland

D’ran…voor een socialer en duurzamer Montferland Dat is de titel van ons verkiezingsprogramma voor de periode 2022-2026.

D’ran voor een socialer en duurzamer Montferland
D’ran voor Montferland. Dat is de titel van ons verkiezingsprogramma. Het programma beschrijft de punten die wij in de komende vier jaar aan de slag willen gaan.
Het wordt nu tijd dat we de handen uit de mouwen steken! En onze inwoners weer centraal stellen in ons beleid.

Daarin staat voorop dat wij een sterke, sociale en eerlijke samenleving willen die ook eerlijk is voor onze kinderen, kleinkinderen en hun kinderen. Dat kan alleen als we rekening houden met de wereld van morgen. Met de natuur, het milieu en de beschikbaarheid van energie en grondstoffen. Hierop heeft de gemeente en inwoners invloed en dat willen wij samen doen. Samen met jou als inwoner. Samen met jou als bedrijf in onze gemeente. Samen met de bezoekers en toeristen in ons mooie Montferland. Samen met andere raadsleden die op 14,15,16 maart gekozen worden.

We hebben daarbij een aantal speerpunten.

De Partij van de Arbeid wil dat Montferland socialer bestuurd wordt. Meer aandacht voor onze inwoners die zorg nodig hebben. Te beginnen met het, zo snel als het kan, stoppen met de wasvoorziening. Niet meer de was in de waszak, maar de huishoudelijk hulp die de was doet. Dat er toegankelijke hulp is bij het huishouden met meerdere aanbieders zijn. De gemeente moet het aanspreekpunt zijn voor iedereen die zorg en ondersteuning nodig heeft. Zorg moet toegankelijk zijn en dichtbij worden georganiseerd zodat zorgverleners de mensen in het dorp of in de wijk leren kennen en zorg op maat kunnen bieden, bij voorkeur door vaste zorgverleners.

Een tweede onderwerp waar wij voor gaan is Wonen.

Het vinden van een passende woning is allang niet meer vanzelfsprekend, niet voor jongeren en niet voor ouderen. Er is een groot woningtekort, in de (sociale)huursector en in de koopsector Om de huidige druk op de woningmarkt te verminderen is het nodig om naar alternatieven te zoeken. Kleine woningen, verspreid over de kernen zodat jongeren in hun eigen omgeving op eigen benen kunnen staan en senioren niet op late leeftijd hun dorp moeten verlaten. We moeten op korte termijn tijdelijk oplossingen bieden en hoeven daarvoor niet het wiel uit te vinden: in Oude IJsselstreek en Aalten zijn goede voorbeelden te vinden zoals Uuthuuskes!

Het gehele verkiezingsprogramma is na te lezen via  Dran-voor-Montferland-PvdA-2022

Ingrid Wolsing

Woont: In Beek Dit ben ik: Ik ben vanaf mijn studententijd politiek actief. Enkele jaren na mijn studie ben ik weer in Didam gaan wonen en wilde ik mij met de lokale politiek bezig houden. Ik ben toen lid geworden van de PvdA omdat dat de partij is die het dichtst bij mijn idealen staat.

Meer over Ingrid Wolsing